Followers

Wednesday, August 17, 2011

AKU didalam

Salam wbt. Ramadhan Kareem.



Alhamdulillah, memasuki 17 Ramadhan 1432H :D

Tadi pergi surau Taman Meru 3. Perghhh, sejuknya mencengkam kalbu! dasat..dasat..

Saya sangat tertarik penceramah kalini. Penyampaiannya bersahaja tetapi penuh ilmu didada. "AKU yang berada didalam", itu adalah ungkapan yang sering bermain dibibirnya. AKU itu merujuk kepada roh kita.

5 ramuan yang diperlukan AKU:

1- Berdamping dengan orang yang baik

2- Membaca Al-Quran

3- Qiamullail

4- Khusyuk dalam solat

5- Perut yang kosong

Alhamdulillah, harini cuti nuzul quran. Dan, ustaz itu menyambung...

"kalau harini cuti sempena menyambut turunnya al-quran, apa yang kita dah buat dengan quran? dah baca al-quran ke belum harini?"

Saya terfikir juga. Adakah mereka yang menyambut 'cuti satu hari ini' dengan bersenang lenang dirumah, gorang kaki depan tv, membeli belah sakan mahupun hanya buat taik mata dikamar? Tepuk dada, tanyalah iman kita semua yer mak encik...

Bandingan kalau kita menyambut harijadi seseorang, punyalah dirai bagai, tetapi turunnya Al-Quran yang merupakan mukjizat paling agung, bagaimana cara raikannya? Allah akbar!...

Selamat bertadabbur dengan Al-Quran :D


No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Related Posts with Thumbnails