Followers

Sunday, December 20, 2009

Saya & Bola Jaring

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Daripada Abu hurairah R.A, Bahawa Rasulullah S.A.W Bersabda:
“Orang mukmin yang kuat lebih baik di sisi Allah dan lebih dikasihi daripada orang mukmin yang lemah, sedangkan setiap seorang itu mempunyai kebaikannya (imannya) ; oleh itu hendaklah engkau bersungguh-sungguh berusaha memperoleh apa yang memberi manfaat kepadamu, serta hendaklah meminta pertolongan kepada Allah dan janganlah engkau bersikap segan dan malas; dan sekiranya engkau ditimpa sesuatu maka janganlah engkau berkata : ” Kalaulah aku lakukan itu ini, tentulah akan terjadi begitu begini, tetapi katalah :” Allah telah takdirkan, dan apa yang dikehendaki oleh kebijaksanaan-Nya Ia lakukan, kerana perkataan ‘kalau’ itu membuka jalan kepada hasutan syaitan. ”
(Riwayat Muslim)
Alhamdulillah, semalam (19/12) telah berlangsungnya Karnival Sukan Belia Islam (KASBI) anjuran Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA). Bila sebut 'bola jaring', ana pasti teruja ^^, mesti hendak ambil bahagian.

Mewakili Daerah Hulu Langat (DHL) menentang pasukan Melaka, kami dapat Naib Johan. Sebelum ke final, kami terpaksa menggempur Nilai, Johor, Penang dan Gombak. Untuk bola jaring, sebanyak 9 pasukan mengambil bahagian termasuklah DHL 2, Shah Alam-Klang, Kedah dan Perak.

Lawan pasukan kakak sendiri, memang sedikit 'psiko'. Tahniah Melaka! (ayat kecewa sebenarnya ni ;p). Kesakitan + kecederaan + kesengalan semalam, masih lagi terasa
(la ba'sa, boleh kurus sikit, turun 0.01kg pun jadilah ;p)

Keseluruhan, memang seronok dan terhibur walaupun bermandi hujan lebat! Nak shoot bola pun rasa kelakar, dok nampak sangat sebab kita kan pakai 'spek mata'. Peserta pula dari darjah 6 hingga yang sudah mempunyai anak 6! Harapnya ana terus aktif bersukan walaupun sudah veteren nanti (tak nak guna ayat 'tua' ^^!)

** Al 'aqlu salim, fi jasadi salim **

Tahniah DHL! ^^

3 beradik

Nadirah - Bola Jaring (Keluarga Cikgu Ros & Bola Jaring memang tak boleh dipisahkan ;p)
Wajihah - Bola Tampar (sampai lebam tangan, tapi dia tetap cool ;p)
Mawaddah - Bola Keranjang (reserve je pun ;p)

-الحمد لله-

25 comments:

  1. hahaa..tahniah juge kepada melaka!!!

    ucapan ikhlas dari anak jati Melaka...ngeh3~~:D

    ReplyDelete
  2. sabar je la..

    acara ni dwi tahunan.

    jumpe lagi Melaka di Final 2 tahun lagi! (bajet masuk final lg kot ;p)

    ReplyDelete
  3. tahniah ira!!!hehe..
    nxt time cbe lg:).pingat emas plak..hehehe.cam sukan SEA plak..huhu

    ReplyDelete
  4. EMAS? kne sokmo brlatih shoot bola ni. adoi la ^^!

    Thank akk! cz tumpangkn umah utk ira g training netball. Family akk sume sporting v(^_^)v

    ReplyDelete
  5. -الحمد لله-

    rezeki dari Allah ^^

    ReplyDelete
  6. Salaam..
    Eheh..terer seh ukhti..
    Takdan johor nak score..sob2~
    Jumpe lagi akan datang..
    Kali nih pasti kena score bile lawan DHL~ ^_^
    Tahniah team DHL ek!

    ReplyDelete
  7. enti pegang posisi ape ek?

    wat malu jer ana ni, shoot x masuk ponggg... ;p

    kite jumpe johor di final k (bajet masuk final kali ke-2 ;p)

    tahniah JOHOR jugak ^_^

    ReplyDelete
  8. aiseiyh khairiah..usu nie..kalau johor nak jumpa dhl..mana nak letak melaka..jgn lupa jiran tue..apa kata khairiah join melaka..hehe

    ReplyDelete
  9. ..ade komplot besar kat sini..

    tulun saya, tulun!! ;p

    (wafa' m miqdad: kitaorang sokong makcik la, x sokong ummi..ahaks ;p)

    ReplyDelete
  10. wah2...melaka hebat..
    tapi mana buleh khianat JOHOR la usu..ehehe
    ana GA yang sakit kaki tuh..
    alamak..DHL vs JOHOR vs MELAKA arr gitu deh..
    [tapi johor baru setahun jagung jaa....] =p

    ReplyDelete
  11. oo, enti GA, sama la ana ^^
    kitaorang lagi la, stengah tahun jagung jerk. kui3..

    (pada asal ana ditarik masuk MELAKA, apakah ^^?)

    ReplyDelete
  12. tahniah kepada melaka (ana BLAJAU kat sana).

    ReplyDelete
  13. aha..semangat DHL nampak..
    GA Johor blum sehebat GA DHL..
    stengah tahun jagung??
    tak buleh cayer deh~ terer semacam..eheh..
    mabruk2~salam ukhwah

    ReplyDelete
  14. siapalah 'saya'. hamba lemah je..

    salam ukhwah abadab abadaa ^_^

    ReplyDelete
  15. ape2 pun its just a game..
    kalah menang mmg dah adat btol tak?

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah mlaka menang...insyaALLAH menang untuk yg lebih penting demi AGAMA....

    ReplyDelete
  17. to luqman: btui3, yg penting dh usaha, menang/kalah, kite redha ^^

    to anonymous: insyaallah. syukran =)

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum ya ukhtie..seronok bermain..hihi...banyak menang..pembina dari pahang menang ape? huhu...nak la thu juga walaupun saya masih lagi remaja...hihi...

    ReplyDelete
  19. salam zinnierah, salam ukhwah ^^

    pembina pahang x menang ukhti, insyaallah next nnti, menang yer, allah akbar! ^_^

    maklumat lanjut:
    http://pembina.com.my/kasbi/papan-mata/

    remaja? enti umur form 2 yer? ^^

    ReplyDelete
  20. na'am... umur bru 14 thun... la'ba'sa.. nnt klu umur ana dah capai untuk msk pembina ana akan cuba menang... hihi =)

    ReplyDelete
  21. takpe, nnti kite jumpe di final netball 2 tahun lagi yer ;p

    (bajet masuk final kali ke-3, perasan sungguh 'saya' ni..sabar je la ^^)

    ReplyDelete
  22. tahniah..tahniah...(x sangke ganah gak mu ni..)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails