Followers

Friday, December 25, 2009

Hijrah Ke Arah Kebaikan ^^,

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Tinggal beberapa hari lagi sebelum tahun baru. Salam 2010 ^^! Jom berhijrah kearah yang lebih baik. Ha, lusa dah naik UPM = sem akhir. Dengar cerita, bilik yang bakal ana menginap sem depan, wireless tak dapat (maksudnya nak suruh tumpu study). Fokus, fokus dan fokus. Doakan ana deh~

Entri kali ni 'sedikit' berbeza. Semenjak dua menjak (sebenarnya dop tahu 'dah berapa menjak' ;p), suka pula ana tengok video. Banyak sebenarnya yang menarik, tapi kita tengok apa yang ada yer.

Pilihan yang ada:

1- Download terus ATAU
2- Biar sampai habis, kemudian replay. (Biarkan dalam keadaan senyap, bila nak replay, baru 'buka balik suara'. Sambil-sambil tu, dengar lagu lain dulu deh ;p)

.: Solatlah Walau Dimana Anda Berada :.
(...prayed yet?)




.: Amazing Quran Recitation :.
(Bagus sangat kalau hayati ayat quran tersebut)



.: Petua Mendapat Pasangan :.
(Kat UPM tapi time tu den dop masuk UPM lagi ^^! Ada 14 siri)



.: Lawak Selamba UNIC & Pelajar SMIH :.
(Adoiiiii3 la ^^!)



.: Hang Tuah Gagal SPM? :.
(Video yang diolah. Sabar je la ^^!)



.: Maher Zain - Thank You Allah :.
(Ana rasa semua orang suka lagu dia ^^)



.: Cinta Pertama - Far East :.
(Ni antara video yang paling ana suka, manthop benar vokal Naim)



.: Takhta Bonda - Arebuddy :.
(Kawan suka lagu ni, jadi letak je kat entri kali ni ;p)



************************************************************************

Video bawah ni pula antara beberapa aktiviti yang ana sertai untuk tahun 09'

.: Program Kau Dihatiku 2, KTI di BSK (Baitu Saidati Khadijah) :.
(Inteam menghiburkan adik-adik)



.: Bakat terpendam :.
(Adik Yop vs Adik Razlan, adik-adik BSK ni semua hebat belaka ^^)



.: Konsert Antara Dunia :.
(Shoutul Harakah memang manthop!)



.: Konsert Manis V UKM :.
(Unik bangat persembahan Far East ^^)



***********************************************************************************

Hijrah
Album : Berjalan Melihat Mentafsir
Munsyid : NowSeeHeart
http://liriknasyid.com

Dingin malam
Menusuk tulang insan
Nan kesejukan dan ketakutan
Resah yang dibalut kegelisahan
Mengiringi suatu perjalanan
Meninggalkan kota penuh kegelapan
Menuju ke kota cahaya Kebenaran

Bermulalah hijrah yang agung
Pengorbanan insan tak ternilai
Harga kepayahan kesusahan
Menempuh dugaan dan rintangan
Dalam kehidupan

Mereka tak punya apa
Harta sanak saudara
Tetapi mereka percaya
Hanya janji Rasulnya
Suraqah mengejar
Ingin merebut dinar yang dijanjikan
Allah melindungi
Perjalanan kekasihnya yang tercinta

Inilah sebuah hijrah yang agung

Debaran, debaran, debaran
Hijrah ke Kota Cahaya...

Gua Thur menjadi saksi
Hijrah kekasih Allah
Merpati menjadi saksi
Hijrah kekasih Allah
Lelabah menjadi saksi
Hijrah kekasih Allah

Lagu: Mujahid Abdul Wahab
Lirik: Jeff Hazimin Jaafar
Hakcipta Lagu & Lirik: Gurindam Cipta
Album : Berjalan Melihat Mentafsir


bingkisaNurani:
Alfatihah diucapkan kepada adik Muhammad Hazmirul Hasrul (AEMAN) diatas pemergiannya. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Allahumma amen.

2 comments:

Related Posts with Thumbnails