Followers

Thursday, September 16, 2010

Pak Lebai Pergi Ke Kedai


Pak Lebai oh............. Pak Lebai ;)

Kisah ini dah lama dah, 5/6/2010 - Perkhemahan Tahun 4 & 5 SIF Meru.

Nak dijadikan cerita, mereka kena hafal 5 rangkap ayat yang sedikit mengelirukan. Orang kata telefon berkarat :) Jadi, saya ni seperti biasa cikgu yang dipertanggungjawabkan sebagai camerawoman ;)


2 rangkap je ker?

sikat? hi3

Seronok beramai-ramai??

terjumpa kedai atau keldai? ikat apa pula ni? ha3
lepai? yang tak tahan tu, bermesyuarat beramai-ramai. haih~
Ok, kita tengok 5 rangkap yang sebenar nya.
Jeng...
Jeng...
Jeng...



Sangat berbeza dengan yang asal bukan?

Banyak pengajaran yang kita boleh ambil. Antaranya;

Satu, jangan mudah percaya dengan apa yang orang kata.
Dua, selidiki betul-betul dari sumber mana yang kamu dapat berita.
Tiga, jangan sebarkan berita yang anda tidak pasti kesahihannya.
Empat, renung-renungkanlah wahai sahabat2 ;)

Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.

Jemput datang rumah di Meru, Klang :)

One two three,

Selamat hari raya aidilfitri,

Eight nine ten,

Maaf zahir & batin :)

6 comments:

  1. Suka sangat... permainan ni dipanggil tel buruk kan? apa yang saya tahu penyampai ni kalau la tak tau sangat ceritanya jangan bercerita akhirnya buruk jadinya.. fitnah berlaka....

    ReplyDelete
  2. permainan ni memamg menyeronokkan.

    sangat banyak pengajaran yang tersirat kan.

    renung-renungkan~

    ReplyDelete
  3. apa ni?
    ambik matematik, bila mengira one two three terus je eight nine ten..
    hebat btol..

    ReplyDelete
  4. Kih3.. Tergelak-gelak baca ayat2 diorang.. hihihi..

    NOTA : (yang gelak2 ni pun belum tentu boleh buat sume.. hihi)

    ReplyDelete
  5. cikgu nye lagi tak tahan gelak..

    depa memang kelakar :)

    hu3, siap ada NOTA.. ^^

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails