Followers

Friday, October 23, 2009

Hari Ini Dalam Sejarah :)

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Alhamdulillah, syukur pada Allah swt, kerna umurku masih dipanjangkan lagi. Ini bermakna, diriku makin hampir dengan kematian. Moga baki usiaku ini, tetap teguh beristiqamah dalam beribadah & meneruskan perjuangan baginda tercinta, Nabi Muhammad s.a.w :)

Syukran kathiran jiddan li walidaini, Allahyarham Ahmad Azam Bin Mohamed Salleh & Puan Roosmawaty Binti Ibrahim kerana mendidik dan membesarkanku untuk menjadi insan yang beriman, seimbang dunia dan akhirat insyaallah :)

Syukran kathira li sodiki especially di KTI yang senantiasa mendoakan ana. Juga buat kawan, teman & sahabat dari dulu hingga kini yang berada diseantero dunia :)

Pukul 12 tadi memang banyak mesej masuk, tapi beberapa minit sebelum pukul 1 pagi, handset ana tetiba mati dan simcard rejected. Tak tahu kenapa, mungkin kifarah dosa :)

Jadi, maaf la yer kalo tidak membalas mesej antum.

Moga kita semua thabat dalam iman :)

Wallahu'alam :)

bingkisanku,
Nadirah Ahmad Azam
http://bingkisanurani.blogspot.com/

Read More :D

Thursday, October 15, 2009

KONSERT TRIBUTE TO USTAZ ASRI

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam 'Eid Mubarak


Alhamdulillah dengan izinNya, ana sempat menghadirkan diri ke Konsert Tribute To Ustaz Asri Ibrahim walaupun pada saat akhir hampir 100% tak jadi pergi. TakdirNya, ana telah berada di Dewan CAC, UIA Gombak pada jam 2030.

Sepanjang konsert berjalan, fikiran ana melayang pada allahyarham. Selepas 6 artis membuat persembahan, kini tiba giliran Rabbani. Saat air mata ana tumpah bila mereka mendendangkan lagu Pergi Tak Kembali dan Mana Milik Kita. Ana sangat suka lagu Mana Milik Kita. Sangat terpesona dengan bait-bait liriknya.
Sungguh menginsafkan!

Tiba-tiba teringat ketika ana dan sahabat KTI menziarahi pusara allahyarham.
Moga Allahyarham ditempatkan bersama para solihin. Alfatihah~

Pada malam kejadian, ana bawa kamera tapi sungguh menyedihkan, memory card ada pada kawan. Jadi, gambar-gambar dibawah merupakan sumber dari facebook (Ridhuan Husin).



Allahyarham dalam kenangan. Alfatihah


Rabbani


Raihan


Hijjaz



Inteam


Saujana


Far East



Isteri Allayarham Ustaz Asri bersama anak beliau


Irama nasyeed akan terus diperjuangkan


Pada malam ni selepas AGM PMIUPM, ana dan beberapa orang sahabat akan bertolak ke Perkampungan Orang Asli di Sungai Siput, Perak untuk misi dakwah kami. Doakan segalanya dipermudahkan Allah swt. Wassalam :)

bingkisanku,
Nadirah Ahmad Azam
http://bingkisanurani.blogspot.com/
Read More :D

Saturday, October 10, 2009

KONVOI RAYA KTI 2009 :)

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam 'Eid Mubarak

Alhamdulillah, harini sudah 21 syawal 1430. Ya, begitu cepat masa berlalu. Ana selalu mengingatkan diri ini, masa umpama pedang! Jika kamu tidak memotongnya, dia akan memotongmu. Tersirat maknanya kan?

Alhamdulillah 'ala nikmah, KTI (Komuniti Teman Inteam) sekali lagi membuat KONVOI RAYA. Konvoi yang pertama adalah pada tahun 2007, dimana komuniti kesayangan ramai ini pada ketika itu baru berusia setahun jagung :) Kini, hampir 4 tahun ana menganggotainya dan ana tidak pasti adakah ana akan terus bersamanya? Tapi YANG PASTI, KTI sentiasa dihati ^^

Alhamdulillah 'ala kulli hal, kami sempat menziarahi rumah A.Amin, A.Syah, A.Rahim, sahabat KTI (Mazri, Ijat dan K.Lina). Juga menziarahi kubur Ustaz Asri Rabbani dan kubur ayah ana. Syukran pada semua yang sudi bertandang ke rumah ana! SEKALI INTEAM, TERUSINTIM :)


Pelekat KTI (Sekali Inteam, Terus Intim)


Muslimin KTI diluar rumah A.Amin Inteam


Muslimat KTI bersama A.Amin, K.Aini dan anak mereka, Afnan n Aufa
~sweet kan, semua huruf A :)


Muslimat KTI bersama A.Syah, K.Ida dan anak mereka
~junior inteam sorang lagi tengah tidur (solah)



Muslimat KTI bersama A.Rahim, K.Hajar
dan anak mereka yang tersangatlah comel!



KTI menziarahi pusara Ustaz Asri Rabbani. Alfatihah


Syukran pada sahabat KTI yang menziarahi kubur ayah ana. Alfatihah


Kek harijadi istimewa dari KTI untuk K.Aini!


Masuk Sinar Harian ;)


KTI adalah untuk semua! Jom daftar :)

T.H.E.R.E I.S N.O 'I' & 'U' I.N T.E.A.M


***************************************************************************************************************

Ana juga ingin mempromosikan,
KONSERT TRIBUTE TO USTAZ ASRI IBRAHIM


Menampilkan penasyid ternama tanahair seperti
Rabbani, Raihan, Hijjaz, Inteam, Saujana, Far East dan Syifa'.

Butiran konsert:

Tarikh: 13 Oktober 2009
Hari: Selasa
Masa: 8.30pm
Tempat: Dewan CAC, UIAM Kampus Gombak.
Tiket: RM7.00

Tempahan tiket? Hubungi:
Nazlie(014-5077297), Husna(013-3441649), Rizudin(019-6038009) & Nabila(012-2713006)

bingkisanku,

Nadirah Ahmad Azam
http://bingkisanurani.blogspot.com/

Read More :D

Thursday, October 01, 2009

< Dalam Dilema >


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam 'Eid Mubarak



Sobakhul khoir kepada semua pengunjung =] Minggu ni kuliyah ana hanya 2 hari sahaja. Isnin dan rabu. Nampak macam banyak masa kosong kan? Masa ibarat pedang! Jadi, renung-renungkanlah bersama.

Sebenarnya ana baru balik dari fakulti, tengah fikir nak ambil subjek apa semester depan. Untuk subjek universiti, insyaallah ana akan ambil matematik gunaan. Kebanyakkan susah-susah, tak tahu nak pilih yang mana. Untuk subjek elektif umum, masih dalam dilema.
Sama ada..

1- Etika dan Nilai dalam pembangunan (...)
2- Ekonomi Malaysia (Ekonomi? adeh!)
3- Pengenalan kepada multimedia (saya minat mengira sahaja..ha3)
4- Kemahiran Berfikir (-.-)

Tapi mestilah nak pilih yang terbaik sebab dah nak melangkah ke semester akhir di universiti hijau ni T_T Moga dipermudahkanNya.

Banyak juga sahabat-sahabat tanya, lepas dah habis universiti, nak jadi apa?
Wah, sungguh malas nak jawab persoalan tu. Kalau jawab 'suri rumah' boleh tak +_+ ?
Ha3.. bukan apa, ana tidak berapa gemar kalau orang kata..

"nanti nak kerja apa.."
"penat je belajar 3-4 tahun"
"................................................"

Sebenarnya kita belajar ni untuk apa? Menuntut ilmu adalah suatu kewajipan. Sampai liang lihad kita masih dituntut begitu. Ilmu Allah sangat luas. Bukan belajar untuk bekerja semata. Kena perbetulkan niat. Menuntut ilmu kerana Allah swt. Pesanan untuk diri juga.

Jadi, mungkin lepas habis degree, kita boleh sambung belajar dan sebagainya. Tapi kalau nak cari kerja, ia terpulang pada individu masing-masing. Mungkin mereka nak kumpul duit, kemudian baru sambung sarjana, doktor falsafah dan sebagainya.

Ana pun tidak berapa pasti nak kerja terus atau sebaliknya. Tapi, kalau dapat jadi pendidik, menarik juga kan? Dari kecil sampai sekarang dan insyaallah sampai bila-bila, ana memamg minat sangat mendidik. Darah pendidik dah mengalir dalam diri :] (Mak-ayah guru, abang-mak long pensyarah). Tapi kos yang ana ambil sekarang hanyalah 'Bacelor Sains (Kepujian) - Matematik. Tiada kena mengena dengan pendidikan. Tapi rezeki Allah dimana-mana :) Kepada sahabat-sahabat, rancanglah dengan teliti. Pesanan untuk diri juga.

Minggu depan ana 2 ujian dan 1 ujian lisan! Moga dipermudahkan Allah swt. Allahumma amen.
(Tapi sempat lagi nak pergi KONVOI RAYA KTI esok! ish3..)

bingkisanku,
Nadirah Ahmad Azam
http://bingkisanurani.blogspot.com/

Read More :D
Related Posts with Thumbnails