Followers

Wednesday, December 28, 2011

Nadirah♥Rodzi ~saling melengkapi

Salam wbt.

Kenapa tiba2 rajin update blog ni -_-' Sebenarnya saya buat-buat tak reti nak menulis blog depan suami, segan kot, bila Encik R ada disebelah, memang tak boleh update blog (mengada betul..)

Encik R sekarang berada jauh dimata, hampir 48jam kelibat kacaknya tidak mendampingiku. Rindu kepadanya bagai ditahan-tahan. Tuntutan kerja di sekolah lama membuatkan kami berpisah selama 4 hari. Tak sampai hati nak membiarkan Encik R ulang alik setiap hari, biarlah telefon, blog ni dan facebook menjadi penghubung cinta kami. Begitulah bahagianya chenta halal selepas kahwin ♥ Insyaallah bulan 1 2012 nanti Encik R bekerja di Shah Alam, dekat dimata dan juga dihati, alhamdulillah (:

Wanginya bunga-bunga chenta selepas kahwin memang tiada tara. Aspek saling lengkap melengkapi memang secara automatik akan terpraktik dalam rumah tangga. Jangan pernah rasa kecewa apabila pasangan anda mempunyai sebarang kelemahan kerana setiap insan diciptakan tidak ada yang sempurna apatah lagi maksum kecuali baginda Nabi Muhammad saw. Bagaimana pula dengan kekurangan kita?

Sebab itulah cantiknya islam, pernikahan yang suci ini adalah untuk saling topup diantara satu sama lain. (fahamkan istilah topup? bukan topup celcom/maxis yer..) Terimalah pasangan anda seadanya kerana dialah yang terbaik buat kita. Bila kita menerima seadanya, pasangan kita pun akan menerima kita seadanya. Jadi, tiada istilah dengki mendengki, kutuk mengutuk, tidak puas hati, tarik rambut, lempar pinggan dan sebagainya.

Sebagai contoh, jika suami kita kurang pandai memasak, kita boleh masak bersama-sama suami, kan sweet tuuu ;) dan jika pula kurang pandai bab agama, suami boleh mengajar dan belajar bersama-sama isteri, wah, memang sweet!

Saya bukanlah orang yang pakar bab rumah tangga, usia perkahwinan kami pun tidak sampai sebulan. Cuma saya rasa seronok berkongsi dengan anda semua tentang kebaikan berchenta selepas kahwin dan keharuman berumah tangga yang mengikut syariat islam (:

Jom kita tengok hadis jap.

Dari Anas bin Malik r.a, Rasulullah s.a.w bersabda: “Jibril mengatakan kepadaku bahawa ketika orang mukmin masuk syurga, akan disambut oleh bidadari dengan pelukan hangat dan erat. Dengan jari dan telapak tangan manakah akan dibandingkan kelembutan dan keindahannya, kalau lambaiannya akan memadamkan sinar matahari dan bulan.” (H.R. Thabrani)

Sangat jeles bila baca hadis diatas. Tetapi di syurga kelak kaum wanita yang beriman akan dibangkitkan dengan wajah yang lebih jelita dan rupawan, kulit tubuh mereka jauh lebih halus dan pakaian mereka lebih indah serta berharga dari perhiasan para bidadari syurga sendiri. Ini kerana mereka telah melalui berbagai-bagai ujian semasa di dunia dulu sedangkan para bidadari tidak begitu. Di syurga kelak seorang wanita yang telah bersuami akan kembali kepada suaminya yang asal dan di sana dialah yang akan menjadi ketua pada sekalian para bidadari sedang sisuami akan menjadi ketua di mahligainya sendiri.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥Aku ingin menjadi bidadari suamiku ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Terima kasih adikku Mawaddah yang edit gambar dibawah dan letak diblog dia. Boleh baca post dia tentang majlis perkahwinan saya: klik disini




2 comments:

  1. alhamdulillah..mabruk mabruk mabruk...maaf pada rodzi dan zaujah,ana jnji nk dtg mjlis,saat akhir xdpt dtg sbb ada bbrapa musyaqqah..apapn,mg barakah Allah menyinggah dlm rmhtgga yg dibina insyaAllah =) (faris)

    ReplyDelete
  2. syukran, doakan kami bahagia dunia akhirat

    ReplyDelete

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Related Posts with Thumbnails