Followers

Sunday, July 12, 2009

TAG 6 ^_^

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته




Alhamdulillah. Sudah seminggu ana berada di medan jihad UPM. Macam2 perkara bermain di benak ana kini. Tapi apa yang diutamakan, semangat unuk terus berjuang menegakkan deenul islam :) Thummal hamdulillah, ana mmpunyai ramai sahabat yg memahami. Thanx amirah, humairah n all my frens! Antum merupakan sumber kekuatan ana untuk meneruskan JIHAD fisabilillah. Moga kita sama2 istiQamah n tidak futhur disepanjang jalan dakwah ini. Allahuma Amen 33

Smalam ana berjalan-jalan disekitar Masjid Jamek. Tujuan utamanya adalah untuk mencari sponsor. Dalam erti kata lain, ana menolong sahabat2 kos Bahasa Arab. Depa nak buat lawatan sambil blajaq ker Amman, Jordan pada hujung tahun ni. Dalam misi lawatan tu, ana ditugaskan sebagai ajk tugas2 khas. Walaupun ana student math, tapi sebab pengarah tu merupakan pengerusi kerohanian inteam kolej 12 (KI-K12), ana, k.arah n k.izan dijemput skali join depa..wah2, happy tul den..

Tapi nak cari sponsor, bukan nyer mcm cari batu. Tapi, if xde rezki n x cukup sponsor, ana redha. Ana n sahabat2 hanya berusaha. Hasilnya kami serahkan pada Allah ta'ala. B4 sampai ke UPM, k.arah (my lovely roomate) telah menghadiahkan ku sepasang baju kaler pink..he3..n dia beli juga utk dia..jadi kembar kami jap..ha3..syukran sis!

Esok till 19 july, ana ade training n mathch netball. My favourite sport ni! Doakan kejayaan kolej ana! Tarbiyah jasadi ni :)

Sedikit perkembangan, ana kini sudah menjadi agen HPA. Jadi pada sesiapa nk beli produk terbaik kluaran HPA, leh dapatkan dari ana. Ana juga tlg my sister jual tshirt Amal Wafa'. Berminat? sila hubungi ana segera. Berminat utk dapatkan khidmat fasilitator? Ana kini berkhidmat di Zafran Management. Juga nak promte, KTI (Komuniti Teman Inteam) sedang menganjurkan Kempen Membaca. Sila layari www.inteam.com.my segera!

Ha, satu lagi..ana skrang dah beli rice cooker n helmet :p senang nak masak n rempit g class..opsss..'ustazah rock'..x la,
ustazah manthop :)

Ok, trus pada TAG. Diz TAG from my friends, ukhti Jamilah (http://muslimahsejati09.blogspot.com/)

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?

* KeredhaanNya

2. Apakah benda akhir yang kamu beli dengan duit sendiri?

* Air kelapa :p

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?

* Baiti Jannati

4. Berapa lama hubungan kamu berkekalan?

* Hubungan with?

5. Adakah anda sedang di lamun cinta?

* Mengharap kasih sejati
Mendamba Redha Illahi

6. Di mana restoran akhir kamu makan malam?

* Dalam bilik sendiri..masak sendiri lg sedap :p

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?

* Sejarah Perkembangan Islam by Ust Riduan Mohd Nor (if x silap)

8. Nama penuh anda?

* Nadirah Ahmad Azam - cari maksud nyer dlm surah al-qiyamah :)

9. Kamu lebih senang dengan ayah atau emak?

* Alwalidain

10. Namakan seorang yang kamu ingin jumpa dalam hidup kamu?

* Siapakah dia??

11. Sebutkan nama 8 sahabat yang rapat dengan kamu?

* All my fren :)

12. Adakah kamu mencuci pakaian sendiri?

* Exactly! jakgi nak p cuci la.. :p

13. Tempat yang paling seronok yang kamu ingin pergi?

* Firdausi

14. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu..

* shbt maya ana
* nama dia Jamilah
* kami x penah bjumpa
* dia lagi muda dari ana
* dia dah TAG ana 2 kali..

15. 8 perkara yang saya gilai..

* Badminton! suka tgk skill player malaysia
* Playing netball
* All about nasyeed. Listening to nasyeed!
* Reading, reading n reading
* Surf internet
* Counting - pantang nampak number :p
* Cooking ?? insyaallah
* I love kids

16. 8 buah buku yang paling baru di baca?

* Kalamullah
* Fiqh Wanita
* Panduan Usrah
* Sejarah Perkembangan Islam Abad Moden
* Tokoh-Tokoh Islam Abad Moden
* Tips Cemerlang
* Buku Kuliyyah..ha3..
* & others

17. 8 lagu yang kamu boleh dengar berulang kali?

* Jalanku Pulang by UNIC (insaf den)
* Allahurabbi by Inteam (last jumpe inteam time b.fair)
* Cinta Pertama by FE (baru jumpe a.fazli smalam2)
* Pupus by Firdaus (feat ngn Faizal Tahir-x Mirwana)
* Semalam by Mirwana (sungguh sedap sore Naim ni)
* Rona Cinta by Suhaimi (lunak sungguh sore dia)
* Bicara Hatiku by NICE (ok la..)
* Aku Rela by Algebra (solo dia bdk skola ana..btull ker??)

18. mari main TAG 8 orang lain.
* http://princesslavender88.blogspot.com/
* http://redgirlswajihah.blogspot.com/
* http://qudwahasanah.blogspot.com/
* http://ismi-naz.blogspot.com/
* http://qayyumnasyid.blogspot.com/
* http://tajdid-dakwah.blogspot.com/
* http://aizax.blogspot.com/
* http://goresancinta.multiply.com/

19.adkh kamu bersalam,cium tgn serta bg slm kpd ibu bapa kamu pabila ingin keluar ke mana2 atau nk msk tdooo????
* Na'am

Wallahua'alam


bingkisaNurani:
teruskan berjuang menegakkan agama Allah!


6 comments:

  1. salam...

    makcik, makcik..
    tak sesudah meng'tagged'kan ana..huhu

    ReplyDelete
  2. hoho..coding error..ngeh3
    anyway I've done this tag
    go to my blog to see it..
    if something wrong, tell me..tq

    ReplyDelete
  3. mana coding error..emotion tu kuar lambat sket ler..

    ana dh g blog enta.

    dasyat2 :$

    ReplyDelete
  4. yelah..apa2 ajelah..
    hmm..mana ada dasyat..
    biasa2 aje..huhu

    ReplyDelete
  5. yg lain jawab TAG ana x..

    mana depa ni..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails