Followers

Saturday, September 05, 2009

Dilamar?

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Ramadhan Kareem



Sedar tidak sedar, kita bakal melepasi 15 Ramadhan yang pertama. Sungguh cepat masa berputar. Adakah ibadah kita berputar kepada tingkatan yang lebih tinggi seiring dengan putaran masa? Atau mungkin ditakuk lama? Peringatan buat diri yang sering alpa..

Sebenarnya ana kini 'sedikit' sibuk dengan subjek MTH 4999A iaitu PROPOSAL yang wajib dihantar sebelum tamat semester 5 ini. Sepanjang masa kena baca jurnal yang pada mulanya sangatlah susah untuk difahami. Kalau setakat ayat-ayat sahaja mungkin boleh diterima, ini ditambah ramuan penggunaan bahasa inggeris yang sukar difahami + 'bahasa matematik' yang sangat rumit, menyebabkan jurnal ini menjadi 'novel cinta' ana sepanjang masa. Ha3 :p sebelum tidur mengadap jurnal, bangun tidur kaji jurnal, lepas terawikh tengok jurnal, tapi sempat pula update blog..hu3. Erm, apa nak jadi pun tak tahu la..jadi MUSLIMAH POWER la.. :)

Ha! berkenaan dengan tajuk kali ni, Dilamar? sebenarnya ana dilamar oleh seorang sahabat untuk menjadi juri tilawah AQ esok. Macam mimpi pula. 'Siapalah saya untuk menjadi juri tilawah'. Tapi dah dapat peluang macamni, bila lagikan? Dulu pernah juga menjadi juri. Tapi juri pertandingan nasyeed di UniKL GMI berdekatan dengan UIA Gombak. Tapi yang ana jadi juri sana sini, pertandingan ini semua muslimat la. No muslimin! he3..

Dan ana ditanya sama ada pandai bertarannum ataupun tidak. Wah2, 'terasa kecil diri ini', 'siapalah saya'.. Tapi ana memang ada sahabat yang pandai bertarannum, jadi ana minta tolong dia. Berkobar-kobar juga untuk menjadi juri ni. Tidak lama selepas itu, ana dapat mesej dari seorang sahabat.

"Antum mewakili UPM untuk ke Bengkel Media Nasional"

Wah, terdiam ana sebentar. Ini bermakna ana kena hadir ke bengkel tersebut. Sahabat ana kata, awak generasi pertama yang pergi ke bengkel tersebut. Susah betul nak pilih antara dua. Tapi ana dahulukan yang lebih aula :) Insyaallah, banyak manfaatnya ^^

Tiba-tiba teringat program tv9. Mari bertarannum! :)

Ok lah, nak sambung baca 'novel cinta'.

Ws wbt :)

bingkisanku,
Nadirah Ahmad Azam

http://bingkisanurani.blogspot.com/

4 comments:

  1. kalu dok ngadap jurnal yg tulisannye besar xpe lagi..kalu yg tulisannye kecik2 yg bt mata jadi juling..

    ape2 pun, beristiqamahlah dlm usaha anti, janjiNya pasti akan tiba..

    ReplyDelete
  2. ingat ke...irah dilamar betul2 td

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails