Followers

Friday, January 22, 2010

:: Al Tahfiz Bayu Syahadah ::

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Sabtu lepas, ana berkesempatan menjejakkan kaki ke KUIS, yang kurang 20 minit dari UPM ^^, sempena konsert 'Tour de Tahfiz' yakni jelajah ke seluruh IPT, untuk mengumpul dana bagi pembinaan Kompleks Tahfiz. Konsert yang sungguh murni!

UIA, KUIS & UDM sudah.. UPM bila nak buat ni. Adoi33..

Jom baca bicara hati Ustaz Nazrey kita ^^,


***********************************************************



TAHFIZ BAYU SYAHADAH

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim, saya Nazrey Johani, selaku pengerusi projek pembinaan KOMPLEKS PENGAJIAN TAHFIZ BAYU SYAHADAH ingin memanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga ke hadrat Allah swt, Rabbul 'alamin, kerana dengan keizinan-NYA, projek pembinaan sekolah tahfiz di Sabah ini telah mula mengorak langkah sedikit demi sedikit berkat kesungguhan kumpulan kami yang telah bertungkus-lumus bagi memastikan projek ini dapat dijalankan dengan baik.

Seperti yang ramai dari kalangan masyarakat kita sedia maklum, di Sabah, pembelajaran ilmu-ilmu agama agak kurang dan tarbiyyah keagamaan dari segi rohaninya, zahirnya, mahupun batinnya agak menyedihkan jika dibangdingkan denan negeri-negeri lain di semenanjung. Masalah sebegini tidak boleh dipandang ringan, bukan sahaja di Sabah, bahkan di seluruh dunia sekalipun.

Dengan demikian, saya bercadang untuk mendirikan sebuah sekolah tahfiz di negeri kelahiran saya sendiri bagi melahirkan lebih ramai generasi yang beriman, beramal dan bertaqwa yang akan menjadikan perjuangan agama Allah sebagai matlamat hidup. Namun semua ini tidak akan tercapai tanpa sokongan ikhlas daripada tuan-tuan. Ayuh marilah kita bersama-sama menyumbang untuk saham akhirat yang akan menjadi bekalan untuk kita di sana kelak, insyaAllah.

Akhir kata, saya dahulukan sokongan tuan puan dengan lafaz jutaan terima kasih yang tidak terhingga. Hanya Allah yang mampu membalas jasa tuan puan di akhirat kelak. Memang benarlah janji Allah, selangkah kita pada-NYa, SERIBU LANGKAH-NYA pada kita.


Nazrey Johani


layari blog beliau sekarang!! ^^,

2 comments:

  1. salam,sy juga pernah menonton konsert yg pertama semasa dibuat di UIA... very nice performance...

    ReplyDelete

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Related Posts with Thumbnails