Followers

Monday, August 15, 2011

MC ke-2


Salam wbt. Ramadhan Kareem :D

Rasa seronok pula dapat update blog setiap hari, tapi tak tahulah sampai bila boleh bertahan (perasan je lebih, ntah2, topik baru seminggu lagi -_-')

Harini saya MC. Sebenarnya saya sudah berazam, kalau boleh tahun ni saya tak nak MC/CRK langsung! Tapi apakan daya, saya hanya merancang.

MC pertama saya bulan 7. MC kedua bulan 8 iaitu "hari ini". Pagi tadi serasa mahu sahur, tapi serius tak larat. Badan rasa menggigil, tekak terasa mencucuk. Lemah longlai. Hanya mampu meneguk air masak bersama linangan air mata. Usai solat subuh, terus saya terbaring lemah sehingga tengahari. Nak pergi klinik tak larat.

Kiranya sepanjang harini saya hanya berada diatas katil. Langsung tak buat sebarang kerja rumah mahupun sekolah. Bila hari beransur petang, bonda menasihatkan untuk pergi ke klinik dan ambil MC. Malangnya, MC tak dapat diberi, kerana langit petang sudah lama menampakkan diri. Doktor kata MC hanya waktu pagi, dalam benak saya, 'kenapa waktu pagi sahaja...?'

Selepas berbuka puasa, saya pergi klinik swasta. Dengan not RM10, saya diberi MC. Kalau diikutkan, sehelai kertas harganya mencecah RM10? Relakan sahaja.

Doakan saya diberi kekuatan, esok terus bersemangat untuk mendidik anak bangsa.

Ok, jom lipat kain sambil dengar lagu Irfan Makki :D


"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya" (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Related Posts with Thumbnails